Koolipere
Õpilased Õpetajad Juhtkond Teenistujad Kooli söökla Hoolekogu
Õppetöö
Ajakavad Tunniplaan Eksamid ja tasemetööd Loovtöö E-kool Tunnustamine Õppenõukogu
2019/2020 2017/2018 2018/2019
Dokumendid Haldusjärelevalve
Tugiteenused
HEV õpilaste tugisüsteem Õpiabi Eripedagoog-logopeed Sotsiaalpedagoog Nõustamise kontaktid Klassijuhatajate vastuvõtuajad
Huvitegevus
Huviringid
Multimeedia
Rütmid Eesti rahvalaulu radadel
Üritused Projektid
Erasmus+
2023-2025 DOMath 2019-2022 2018-2020 epiSTEMe
Projektikohtumine Dundaga's Projektikohtumine Varnas - STEM on the Black Sea Erasmus+ kohtumine Poolas
2018/2019
Erasmus+ õpetajate õpiränne Hispaanias Kooli töötajate õpiränne Eesti õpetajad töövarjuks Bulgaarias Koolitus Suurbritannias
2017/2018 2014/2015
Comenius
2012-2014 - EUROPE IN OUR SCHOOL
Partnerriigid Riikide päevad
Itaalia päev
Logiraamat Magazine
Magazine CULTURE
I projektikohtumine: Türgi, Karaman II projektikohtumine: Itaalia, Gravellona IV projektikohtumine: Poola, Lubaczów
2008 - 2010 - WE ARE IN THE SAME TEAM!
Partnerid Comenius Club
Tegelased Tegevused
1. kohtumine 2. kohtumine 3. kohtumine 4. kohtumine Pildid projektist Laste päev
Let's learn!
Euroopa päev Tervislik õhtu Jalgrattamatk Konkursid
Kujundame särgi! Talv...talv? talv! Sügise värvid Märka suve! Kevade märgid Logokonkurss!
Mängud / Games
Male / Chess Puzzle Basketball-puzzle
Interview Viktoriinid/Polls
eTwinning
2007/2008 2010/2011 2011/2012 2012/2013 2013/2014 2014/2015 2016/2017 2018/2019 2019/2020 2020/2021 2021/2022
Õpilasesinduste koolitusprojekt
1. moodul 2. moodul
Öko-kool
Ökokoodeks 2004/05 2005/06 2008/09
KIK-i projektid Code Week
Code Week 2017 Üleeuroopaline programmeerimisnädalal Code Week
Võimla kasutamine
Meie kool
Eesmärgid Sümboolika Ajalugu Galerii Kontakt Uudised Kodukord Koolisöökla menüü
Õppematerjalid
Matemaatika
Materjalid Info Linke 5. klass
1.1. Naturaalarvud 1.2 Naturaalarvude võrdlemine 1.3 Naturaalarvude võrdlemine 1.4 Arvavaldis. Tähtavaldis. Valem 1.5 Naturaalarvude liitmine. Liitmise seadused 1.6 Naturaalarvude lahutamine 2.1 Naturaalarvude korrutamine. Korrutamise seadused 2.2 Sulgude avamine 2.3 Ühisteguri sulgudest väljatoomine. Avaldise lihtsustamine 2.4 Kirjalik korrutamine 2.5 Naturaalarvude jagamine 2.6 Arvu tegurid ja kordsed 2.7 Jaguvuse tunnused 2.8 Kirjalik jagamine 2.9 Jäägiga jagamine 2.10 Võrrand Mõõtühikud 3.1 Punkt. Sirglõik 3.2 Kiir. Sirge. Tasand 3.3 Nurk 3.4 Sirgete lõikumine. Kõrvunurgad. Tippnurgad. 3.5 Ristkülik 3.6 Ruut 3.7 Kuup 3.8 Risttahukas 4.1 Kümnendmurrud 4.2 Kümnendmurdude võrdlemine 4.3 Kümnendmurru ümardamine 4.4 Kümnedmurdude liitmine 4.5 Kümnedmurdude lahutamine 5.1 Kümnendmurru korruamine ja jagamine järguühikuga 10, 100, 1000, 10 000 ... 5.2 Kümnendmurru korrutamine ja jagamine järguühikuga 0,1; 0,01; 0,001; 0,0001; … 5.3 Kümnendmurdude korrutamine 5.4 Kümnendmurru jagamine naturaalarvuga 5.5 Kümnendmurruga jagamine
Emakeel
Linke Ülesandeid Küsitlused
Loodusõpetus
Linke
Inglise keel
Linke
OMA RIIK

Erasmus+ õpetajate õpiränne

 Aprillis oli kahel Surju põhikooli õpetajal võimalus Erasmus+ projekti raames osaleda koolitusel Suurbritannias Plymouthis. Erasmus+ õpirände projekt annab võimaluse näha, kuidas toimib haridussüsteem teistes Euroopa riikides ja vahetada kogemusi õpetajatega erinevatest koolidest ja riikidest. 14.-24. aprillil toimunud koolitus oli mitmekülgne ja pakkus palju huvitavat. Suur osa koolitusest keskendus  Inglismaa koolides populaarse õuesõppe(outdoor learning) eesmärkide  ja meetodite tutvustamisele ja praktilistele tegevustele looduslikus keskkonnas.  Kursuse raames külastatud 4 koolis nägime erinevaid võimalusi, mida üks või teine kool oma õppuritele  õuesõppe tundide läbiviimiseks pakub. Linnas asuvad koolid on nutikalt ära kasutanud kogu kooliümbruse, et luua õppimiseks sobivaid keskkondi, olgu selleks lugemisaed või lehtla, asfaldile joonistatud värviline korrutustabel või pitsaahi.

 Koostöös lapsevanemate ja kogukonnaga panustatakse, et muuta õppetunde huvitavamaks ja vaheldusrikkamaks. Kuna inglise koolides on õppetunni pikkuseks 60 minutit, on võimalik õuealal läbi viia terve tund või ainult osa tunnist. Õuesõppe puhul on tore see, et loodus ise  pakub nii palju erinevaid õppevahendeid ja -materjale ainetundide läbiviimiseks. Koolitusel olidki kõige väärtuslikumad just inspireerivad kogemused, mis annavad julgust väljuda oma mugavustsoonist(klassiruumist) ja kasutada palju rohkem kooli ümber olevat looduskeskkonda ja selle arvukaid võimalusi. Õpetamine ei pea alati olema seotud digivahenditega, oma kooli ümber olevaid võimalusi tahaks edaspidi varasemast palju rohkem kasutada. Külastatud koolides torkas silma see, et õppetöös kasutati just traditsioonilist lähenemist: ülesanded lahendati ikka pliiatsiga vihikusse, igasse koolipäeva mahtus 30 minutit paberraamatu lugemist ja loetu üle arutlemist. Erinevate õpetajate ja koolijuhtidega vesteldes tuli välja, et ka Inglismaa kooliõpilastele valmistab raskusi teksti mõistmine ja probleemülesannete lahendamine, kuna sõnavara ei ole piisav, ei teata mõistete tähendusi ja ei osata tekstist leida vajalikku infot. Inglise haridussüsteem püüabki probleemi lahendada sellega, et palju õpitavat materjali ehk teooriat  seotakse praktiliste tegevustega. Matemaatika õpetamiseks algkoolides (primary school) kasutatakse neljandat aastat Shanghai (CPA( concrete, pictorial, abstract )stage) ja Singapuri (bar modelling) meetodeid. Põhitähelepanu on suunatud sellele, et enne abstraksete ülesannete juurde jõudmist tehakse enne kõige olulisemad mõisted selgeks praktiliste tegevuste ja vahendite abil(klotsid, arvutuspulgad, mündid jmt). Seejärel liigutakse lihtsamate ülesannetega edasi, kuni jõutakse keerukamate abstraktseid mõisteid sisaldavate ülesanneteni. Nägime, kuidas sel moel õpiti harilikke murde: õpilased moodustasid klotsidest terviku ja seejärel jagasid seda osadeks, et mõista ja oma silmaga näha, mida tähendab murd ⅖ ja millise osa see tervikust moodustab. Sel moel suudavad teistega sammu pidada ka õpiraskustega lapsed. Oluliseks peetakse, et kõik õpilased mõistaksid käsitletava teema sisulist olemust. Mõlemad meetodid on mõeldud matemaatika õpetamiseks, kuid seal kasutatud põhimõtted:kordamine ja visualiseerimine(repetition ja visualization) sobivad ka teistesse ainetundidesse, olgu selleks keeleõpe, eriti sõnavormide või tuletiste moodustamise teemade juures ning miks mitte loodusainete puhul.

Erasmus+ õpetajate õpiränne on suurepärane võimalus tutvuda erinevate suundumuste ja õpetamismeetoditega Euroopa koolides. On võimalus saada uusi ideid, vahetada kogemusi ja tundma õppida ning kasutusele võtta uuenduslikke meetodeid, kuid tore on saada kinnitust ka traditsiooniliste õpetamismeetodite sobivuse kohta. Ka teistes Euroopa riikides õpivad lapsed lugema paberraamatust ja kirjutama ning arvutama  vihikusse harjutusi ja ülesandeid lahendades ja digivahendid oni õpitegevuses enamasti toetavas rollis.

04. juunil toimusid kaks avatud õppetundi, kuhu olid oodatud kõik kolleegid, et näidata neile meie poolt koolitusel omandatud oskusi õuesõppetundide läbiviimiseks. Surju kool asub looduskaunis kohas ja meil on väga palju võimalusi kooliümbrust õppetöö läbiviimisel rohkem kasutada. Tänu koostööle Saarde vallaga on lähiajal kavas lisada kooli ümbrusesse rajatud õppe- ja matkarajale kaks õuesõppeklassi ning lauad ja pingid, et läbi viia erinevaid tunde. Õuesõppe tunnid tõstavad laste motivatsiooni ja ka nö „igavad teemad” muutuvad palju huvitavamaks, kui neid õppida teistsuguses keskkonnas. 5.klassi õpilased näiteks said ise eesti keele päritolu ja keelesugulust õppides puidust ketastest kokku panna keelepuu ja sel moel jäid palju paremini meelde meie keelesugulased. 19.juunil tutvustasime Erasmus+ projekti raames Inglismaal läbitud koolitust kolleegidele ja loodetavasti said ka nemad uusi ja huvitavaid mõtteid, kuidas kasutada oma tundides rohkem praktilisi vahendeid(klotsid, arvutuspulgad, mündid jmt) ja õuesõppe võimalusi, et muuta õpitav teema lastele põnevamaks ja lihtsamalt mõistetavaks. Põhjalikum ülevaade Inglismaal Plymouth` is toimunud koolitusest on kättesaadav ka blogis „Professionaalne areng” (https://profareng.wordpress.com/).

 

Õp Riina Ollo

 

Viimati uuendatud: 17 Juuli 2018
  • erasmus+
  • 2017/2018

Pranglimine 2017/2018

Pranglimine ehk veebipõhine peastarvutamine on olnud Surju kooli trumpala juba aastaid. Ka sel aastal saavutati suurepäraseid tulemusi.

 Pärnumaa finaali kutsuti eelvõistluste kolme etapi parimad. Pärnumaa finaalis saavutasid 3. klassist Kert Heljas 3. koha, Markus Juust 5. koha, Robin Mittenbritt 7. koha ja Lisandra Mohnja 14. koha. Finaali pääses 3. klassist ka Gregor Metsa, kes seekord ei saanud kahjuks osaleda. Neidude vanuseklassis sai Birthe Lall 7. klassist 3. koha, noormeeste arvestuses Kert Kruusimägi 8. klassist 2. koha ja naiste arvestuses Ave Kartau 1. koha. Surju kooli edukaim klass oli 3. klass.

Vabariiklikele võistlustele 20. märtsil Kilingi-Nõmme said kutse kolm õpilast ja nende saavutused olid väga head – eri vanuseklassides Kert Heljas Eestis 9. koht, Birthe Lall 5. koht ja Kert Kruusimägi 5. koht.

Elasime võistlejatele väga kaasa, sest auhind vabariigi parimatele oli kadestamisväärne – sõit 28. aprillil pranglimise MMile Ukrainasse, Lvivi. Vahvale reisile koos vanematega pääsesid seekord Birthe Lall ja Kert Kruusimägi ning kooli vilistlane Chris Kruusimägi, kes esindas Koidula Gümnaasiumit. Kui Birthe ja Chris on käinud MMil juba aastaid, siis Kerdile oli see esmakordne kogemus.

Palju õnne!

Õpetaja Ave Kartau

 

Viimati uuendatud: 16 Juuli 2018

Raivo Raaliste mälestussimultaan

 21. mail täitunuks meie kauaaegsel maleõpetajal 66-s eluaasta. Enesestmõistetavalt pole sobilikumat viisi tema meenutamiseks kui malelaua taga. Ja et 66 koosneb kahest kuuest võtsid just kaks kuuenda klassi õpilast, Martti ja Uku, (kes mõlemad oma 6 kooliaastat ka õpetaja Raivo käe all maletrenni on teinud) mõlemad 6 malelauda kaenlasse ja andsid kooliperele 2 simultaani. Et 2 korda 6 ikka välja tuleks pidid poisid korraldama paarissimultaanid - st. tegid vastaste vastu oma käigud kordamööda. Malekäike Surju koolis tuntakse - mõni mängulesoovija pidi isegi leppima pealtvaataja rolliga sest kõik lauad olid hõivatud. Kõige aktiivsemad kaaslööjad olid algklasside õpilased, õpetajate eest tõi kastanid tulest välja õpetaja Liis. Kokku mängiti 24 partiid ja isegi mõneti üllatuslikult oli kuuendike ülekaal veenev - aga eks neil oli ka põhjust pingutada, mängisid nad ju õpetaja Raivo nimel. Kuuendikud tänavad kõiki osalejaid põnevate partiide eest (üks lõppseis on näha ka kõrvaloleval diagrammil), õpetajaid mõistva suhtumise eest - mõne visama võitleja partii läks nii pikale et osaleja mitte lihtsalt ei hilinenud vaid ei jõudnudki tundi - ja Rutmarit abi eest ettevõtmise läbiviimisel.
Aga Surju kool polnud ainus koht kus õpetaja Raaliste õpilased malelaua taga istusid - päev varem pidas Tartus SELL Student Games turniiril meie vilistlane Eke Tominga muuhulgas malelahingut vastasega, kelletaolisi siinmail harva kohata võib - 2014 aasta juuniorite maailmameistri Lu Shanglei'ga. Kuigi Hiinast pärit FIDE suurmeistri (reiting 2633) saavutuste hulka kuulub ka võit valitseva maailmameistri Magnus Carlsen'i enda üle tuli tal selles partiis end Raaliste õpilase poolt lööduks tunnistada.

 

Viimati uuendatud: 01 Juuni 2018

Lõpuaktus: 15 juuni 2018

 

Viimati uuendatud: 22 Mai 2018

Smuutituur tuuritas koolis

 Peale koolivaheaega oli meie 7.-8. klassi tüdrukutel võimalus osa saada Rimi Meistriklassi retseptikonkursi raames korraldatud smuutituurist. Nimelt osalesime me vahval  ja meeleolukal retseptivõistlusel. Konkursi eesmärgiks oli leida lihtsaid ja omanäolisi retsepte tasakaalustatud toitumise tutvustamiseks ning elavdamiseks. Lisaks sooviti õpetada meeskonnatööd, kokkamist ja parandada teadmisi toitumisest. Kõigi osalejate vahel loositi välja auhindu ja läbi hea õnne käisidki meil külas tundi läbi viimas - Rimi toitumisnõustaja Katri Merisalu ja laulja - Laura Prits, kes andsid soovitusi mõnusalt suviste smuutide valmistamiseks. Kohapeal valmis kaks erinevat toodet. Ühe smuuti koostisosad pidid kokku panema tüdrukud ise ja hiljem tuli leida oma tootele ka nimi. Nii valmiski maitsev smuuti, mis sai nimeks ?Roosa unistus?, see koosnes põldmarjadest, banaanist, mangost, kanepijahust ja kaerapiimast. Tund oli tore ja meeleolukas.

Õp. Marge Leppik

 

Viimati uuendatud: 17 Mai 2018
  1. Emadepäeva kevadpidu 2018
  2. Surju Põhikool sai eTwinningu kooli märgi
  3. Mälumäng Varia
  4. Loodusainete nädal
  5. XIII PÄRNU LINNA JA MAAKONNA KOOLINOORTE MV
  6. RIMI JALGPALLI OSAVUSFESTIVAL
  7. Emakeelepäev Surju põhikoolis
  8. Kunstiainete nädal
  9. Soomaal Junior Ranger'i talveseminaril
  10. PÄRNUMAA maakoolide MV SAALIJALGPALLIS

Lehekülg 17 / 63

  • Algus
  • Eelmine
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • Järgmine
  • Lõpp

Tähtsad lingid

  • E-kool
  • Koolielu
  • Hariduskoostöö keskus
  • Surju lasteaed
  • Surju raamatukogu
  • Saarde vald
  • Lähen Ekooli!
  • Lähen eTwinnima!
  • Lähen Miksikesse!

Hiljuti uuendatud

  • Vastuvõtt 1. klassi
  • Kevadkontsert
  • Matemaatika
  • Koolisöökla menüü
  • Haridus- ja Noorteamet tänab

 

 

Surju Kool, Uue-Kooli, Surju, Saarde vald, Pärnumaa 86401