Surju kooli 4.-5. klassi õpilased osalesid 2021/2022 õppeaastal rahvusvahelisel eTwinningu projektis “Anniversaires”

Projekti eesmärkideks olid õppida tundma mittetraditsioonilisi rahvuslike tähtpäevi, kasutada ja parendada IKT oskuseid, kasutada privaatsuse tagamiseks avatari, arendada probleemide lahendamise oskust ja kriitilist mõtlemist, praktiseerida inglise keelt, teha koostööd ja jagada kogemusi Euroopa partnerite vahel.


Rahvusvaheline projekt  “Anniversaires”  võimaldas teha  koolidevahelist koostööd. Projekti käigus parandasid õpilased oma IKT alaseid oskuseid, nad tegid  rühmatöid, lõid esitlusi, arendasid loovust ja loogilist mõtlemist.  Õpilased õppisid tundma rahvusvahelisi tähtpäevi, koostasid leitud info põhjal esitlusi ja koostasid rühmatööna e-raamatu kuhu lisasid pildimaterjali. Projekt võimaldas õpilastel suhelda välismaal elavate lastega  ja saada teadlikuks võimalustest, mida tänane tehnoloogia rahvusvaheliseks suhtluseks pakub. Õpilased õppisid kasutama erinevaid veebikeskkondi ja arvutiprogramme, arendasid võõrkeele- ja emakeeleoskust.

Projekti pädevusteks oli koostöö ja suhtlemispädevus, sotsiaalne pädevus, matemaatika, loodusteaduste ja tehnoloogia, ettevõtluspädevus,  IKT ja õpipädevus. Nende pädevuste kaudu arendati õpilaste loovust, koostööoskust ja vastutustunnet, väljendusoskust  nii emakeeles kui ka võõrkeeltes, loogilist mõtlemist ja tehnoloogia kasutamist, teadlikkust internetis valitsevatest ohtutest.


Projekti käigus osalesid õpilased rahvusvahelistes rühmatöödes, veebipõhistes mängudes. Õpilased tegid enda privaatsuse tagamiseks avatari, koostasid projektile logosid, koostöös tegid esitlusi oma kooli ja klassi kohta, otsisid internetist infot valitud tähtpäevade kohta, koostasid leitud materjalist esitlusi ja tegid ühise e-raamatu, mis sisaldab tähtpäevadega seotud tegevusi. Õpilased said teadmisi interneti turvalisuse kohta proovile panna koostades sõnapilvi. 

 
Partnerkoolide õpilastega toimus kolm veebipõhist projektikohtumist. Veebikohtumisel õpilased tutvustasid oma kooli ja klassi, laulsid jõululaule, mängisid veebimängu, mis sisaldas projektis läbitud teemasid ja tegevusi, koostasid plakateid, rühmatöös toimusid arutlused tehtud tegevuste üle, õpilased said oma rühma liikmetega suhelda.

Projekti peamisteks tulemusteks olid õpilaste poolt loodud esitlused  ja e-raamat. Lisategevusteks valiti mõned tähtsamad tähtpäevad ning ühiselt küpsetati pizzasid, mis olid seotud Pizza päeva tähistamisega.

 
E-raamatud: 

 

Avatarid ja rahvusvahelised grupid:

2022 etwinning avatars

 
Esitlused:
GRUPP 1

 2022 etwinning anniversary gr 1

 

GRUPP 2

 2022 etwinning anniversary gr 2

 

GRUPP 3

 2022 etwinning anniversary gr 3

GRUPP 4

 2022 etwinning anniversary gr 4

GRUPP 5

 2022 etwinning anniversary gr 5

GRUPP 6

 2022 etwinning anniversary gr 6

GRUPP 7

 2022 etwinning anniversary gr 7

 

GRUPP 8

 2022 etwinning anniversary gr 8

 

GRUPP 9

 2022 etwinning anniversary gr 9

GRUPP 10

 2022 etwinning anniversary gr 10

6.-7. klassi õpilased osalesid 2020/2021 õppeaastal rahvusvahelisel eTwinningu projektis “Professions around us”. Projektiga alustati juba eelmisel kevadel, aga tekkinud eriolukorra tõttu ei saanud projekti partnerid selle projektiga tegeleda ning mõned projekti tegevused lükkusid sellesse õppeaastasse. 

Projekt keskendus õpilaste sotsiaalsetele oskustele, oma huvide ja võimete tundmaõppimisele ning arendamisele. Projekti eesmärk oli aidata õpilasel kujundada põhilisi õpioskusi, empaatiavõimet ning suhtlemis- ja enesekontrollioskusi.
Projekti kaudu õpilased tutvusid erinevate elukutsetega ja õppisid tundma, kuidas need on seotud inimeste individuaalsete vajaduste ja huvidega.

Projekti abil arendati järgmisi pädevusi:
Väärtuspädevus - oskus tajuda ja väärtustada oma sidet teiste inimestega, väärtustada loovust ja arendada ilumeelt.
Õppepädevus - võime omandada õppimiseks vajalikku teavet, analüüsida enda teadmisi ja oskusi.
Suhtlemisoskus - oskus ennast selgelt ja asjakohaselt väljendada, erinevat tüüpi tekste kirjutada

Projekti tegevused:
1) Õpilased joonisid elukutsete kohta pilte ning lisasid pildi juurde kolm küsimust või selgitavaid lauseid pildil oleva  elukutse kohta. Partnerkooli õpilaste ülesandeks oli joonistuse ja lausete põhjal aru saada, millise elukutsega on tegemist.
2) Õpilased tegid elukutsete kohta küsimustikke, mida jagasid partnerkooli õpilastega. Hiljem toimus vastuste analüüs ja tulemuste avalikustamine.
3) Õpilased koostasid ühiselt e-raamatu, mis sisaldab õpilaste joonistusi ja selgitavaid lauseid pildil oleva ameti kohta.
3) Õpilased teevad elukutsete kohta koomikseid, plakateid ja mõistekaarte.
4) Õpilased valisid lemmikameti.
5) Veebipõhine mäng interneti turvalisusest.

Toimus kaks veebikohtumine projekti partneritega. Esimesel kohtumisel mängiti ühisel kahoot keskkonnas loodud interneti turvalisuse mängu ja teisel veebikohtumisel mängiti keskkonnas  wordwall.net loodud mängu elukutsete kohta ning katsetati  rühmatööna teha ühisjoonistus eelnevalt loositud elukutsete põhjal kasutades keskkonda aggio.io. Ühisjoonistamine tundus põnev ja ol õpilaste jaoks uus. 

 

Projekti materjalid:

Joonistused - https://twinspace.etwinning.net/111685/pages/page/930239

Plakatid - https://padlet.com/signereidla/pe7ybpfqodzyb4jh

Koomiksid - https://twinspace.etwinning.net/111685/pages/page/950424

E-raamat - https://www.storyjumper.com/book/read/79877885/profession

Küsimustikud - ei ole avalikud

Mõistekaardid - ei ole avalikud


 

Mõned õpilaste tehtud koomiksid:

 




E-raamat:

Book titled 'profession'

Read this book made on StoryJumper

 

Surju kooli 4.-7. klassi õpilased osalesid 2020/2021 õppeaastal rahvusvahelisel eTwinningu projektis “Origamy Story”
Etwinning on Euroopa koolide virtuaalne keskkond, kus osalejad saavad omavahel suhelda, koostööd teha ja projekte luua.

Projekti eesmärkideks olid origami valmistamine ja videote loomise õppimine, IKT-oskuste kasutamine ja parendamine, avatari kui interneti turvalise tööriista kasutamine, probleemide lahendamise oskuse ja kriitilise mõtlemise arendamine, inglise keele praktiseerimine, koostöö ja kogemuste jagamine Euroopa partnerite vahel.
Rahvusvaheline projekt  “Origami Story”  võimaldas teha  koolidevahelist koostööd. Projekti käigus parandasid õpilased oma IKT alaseid oskuseid, nad tegid  rühmatöid, lõid esitlusi, arendasid loovust ja loogilist mõtlemist.  Õpilased õppisid origami tegemist ja kasutasid neid omaloomingulistes animafilmides. Projekt võimaldas õpilastel suhelda välismaal elavate lastega  ja saada teadlikuks võimalustest, mida tänane tehnoloogia rahvusvaheliseks suhtluseks pakub. Õpilased õppisid kasutama erinevaid veebikeskkondi ja arvutiprogramme, arendasid võõrkeele- ja emakeeleoskust.
 

Projekti pädevusteks oli koostöö ja suhtlemispädevus, sotsiaalne pädevus, matemaatika, loodusteaduste ja tehnoloogia, IKT ja õpipädevus. Nende pädevuste kaudu arendati õpilaste loovust, koostööoskust ja vastutustunnet,  väljendusoskust  nii emakeeles kui ka võõrkeeltes, loogilist mõtlemist ja tehnoloogia kasutamist, teadlikkust internetis valitsevatest ohtutest.

Projekti käigus osalesid õpilased rahvusvahelistes rühmatöödes, veebipõhises interneti turvalisusega seotud mängudes. Õpilased tegid enda privaatsuse tagamiseks avatari, koostasid projektile  ja rühmale logosid, koostöös tegid esitlusi oma kooli ja klassi kohta, valmistasid juhendite järgi origamisid, tegid nendest kollaaže, kirjutasid valmistatud objektide põhjal lühilugusid ja kasutasid neid oma animatsioonfilmi tegemisel. Õpilased said oma teadmisi interneti turvalisuse kohta proovile panna mängides Kahoot! keskkonnas olevat mängu. 

Toimus kaks veebipõhist projektikohtumist partnerkoolide õpilastega. Veebikohtumisel õpilased tutvustasid oma kooli ja klassi, ühiselt tehti  video järgi origamisid  ja rühmatöö tegevuses said õpilased oma rühma liikmetega suhelda ning arutada origami tegemise plusside ja miinuste üle.

 



Projekti peamisteks tulemusteks olid õpilaste poolt loodud animafilmid, origamidest tehtud kollaaž ja veebikohtumisel videojuhendi järgi  meisterdatud origami.





Projekti materjalid:
Animafilmid: https://twinspace.etwinning.net/122409/pages/page/1303720
Kollaažid: https://twinspace.etwinning.net/122409/pages/page/1303737

Partneriteks olid Kreeka, Poola, Türgi ja Portugal.
Projekt oli huvitav, mitmekesine ja enamusele see projekt meeldis. 

 


Õp. Signe Reidla

 

 

 

 

Augustis said Pärnu suvekoolis kokku Eesti eTwinningu projektidega tegelevad õpetajad, sealhulgas ka Surju kooli kaks eTwinningu mentorit. eTwinning on võimalus koolidele teha virtuaalselt rahvusvahelist koostööd läbi erinevate projektide ning sellega on Surjus tegeletud juba üle 10 aasta.

Lisaks õppimisele esitleti seekord ka kogu talveperioodi kestnud projekti “Knitting Around the Baltic Sea” tulemust - kootud salli. Tegemist oli Soome-Eesti-Läti-Leedu eTwinningu koostööga, millest võtsid seekord õpilaste asemel osa ainult õpetajad.

Idee said õpetajad külastades 2019. a mentorkoolituse raames Soomes Espoos Mankkaa kooli, kus õpetajate toas oli kõigil võimalus võimalus ühiselt kududa.

Salli kudumist Soome lipuvärvides alustasid Sodankylä õpetajad polaarjoone tagant oktoobris 2019. Sall rändas järjest lõuna poole, liikudes Ylitornio ja Raahe kooli. Jõulude ajal jõudis sall postiga Eestisse Surju Põhikooli ning siit rändas see Peetri Lasteaed-Algkooli, Tabasalu Ühisgümnaasiumisse, Kose-Uuemõisa Lasteaed-Kooli ja Vastseliina Gümnaasiumisse. Kõik soovijad said salli sisse oma mustri ja triibu kududa ning kohati oli õpetajaid vaja lausa tagasi hoida, et sall liiga pikk ei tuleks.

Seda, millist lusti kudumine Surju õpetajatele pakkus, saate näha siit:

 

 

 

Distantsõppest hoolimata jõudis sall Läti Ainaži kooli õpetajateni ning Läti ja Leedu õpetajad jätkasid vapralt salli kudumist uhkete mustritega oma lipuvärvides.

Osalenud õpetajad tõdesid, et ühiskudumine oli värskendav vaheldus igapäevatöö rutiinile. See pakkus vahetundides rõõmu ja elevust ning osaleda said kõik käsitööoskuste tasemest hoolimata. Uuriti huvitavaid mustreid ning võrreldi erinevaid kudumisstiile. Põnev oli postipakki oodata ning tore on omada sõpru naaberriikides, nendega suhelda ja teha koostööd.

eTwinning oli hea võimalus ka eriolukorras jätkata varem alustatud virtuaalset koostööd erinevate riikide koolidega.

Õp. Ave Kartau

Foto autor: Argo Tornik

 

Surju kooli õpilased võtsid 2019/2020 õppeaastal osa rahvusvahelisest eTwinningu projektist.
Etwinning on Euroopa koolide virtuaalne keskkond, kus osalejad saavad omavahel suhelda, koostööd teha ja projekte luua.
Projekti peamine eesmärk oli erinevate võõrsõnade ja fraaside õppimine, e-raamatu loomine, logode, kaartide, videote ja koomiksite valmistamine. Projekti pädevusteks oli koostöö ja suhtlemispädevus, IKT ja õpipädevus. Nende pädevuste kaudu arendati õpilaste koostööoskust ja vastutustunnet, õpilased õppisid kasutama erinevaid veebikeskkondi ja arvutiprogramme, arendasid võõrkeele- ja emakeeleoskust.
Projekti tegevuste käigus otsisid partnerkoolide õpilased sõnadele "Tere", "Aitäh", "Palun" ja "Hüvasti" emakeelseid sünonüüme, slängisõnu ja jagasid neid partnerkoolide õpilastega. Õpilastel tuli teha leitud sõnadest videoklippe, et teiste koolide õpilased saaksid kuulata sõnade hääldust. Partnerkoolide õpilased uurisid teiste õpilaste videoklippe ja sõnu ning tegid leitud materjalide põhjal uued videod. Pärast seda andsid õpilased tehtud tööde kohta partneritele tagasisidet.
Projekti käigus kujundasid õpilased ka logosid ja jõulukaarte, lõid koomikseid ja otsisid sarnasusi erinevates keeltes. Toimus inglisekeelne videokonverents Kreeka õpilastega, kus osalejad said ennast tutvustada ning projektis olevat materjali demonstreerida.

Kogutud materjalidest koostati e-raamat: https://www.storyjumper.com/book/read/83265825

Projektis osalesid põhiliselt kooli 5. klassi õpilased. Koomiksite ja jõulukaartide tegemisel abistasid neid 4. klassi ja 6.-9. klassi õpilased ning videote tegemisel 2. klassi õpilased.
Partneriteks olid Horvaatia, Prantsuse, Kreeka, Itaalia, Makedoonia, Poola, Rumeenia, Sloveenia, Hispaania, Itaalia, Portugali ja Türgi eakaaslased.
Projekt oli huvitav, mitmekesine ja läks hästi korda. Rahvusvahelise koostööga, sealhulgas eTwinninguga soovitakse järgmisel aastal jätkata.
 
Õp. Signe ja Ave
 
 
Book titled 'Hello! Thank you!Please! Goodbye!'Read this book made on StoryJumper
 

Christmas in my home

In my home, in Estonia, Christmas is a big holiday. At 24th of December we wake up and then go to buy food with my mother. Sometimes my father goes skiing and my brother and sister come home. They live away from home: my brother lives in Norway, but my sister lives in Estonia. When we come back home with my mum, we start making Christmas dinner. In my family we usually eat potatoes, pork, sauerkraut, desserts, candies and other deliceous things. In the evening my sister and brother and brothers' wife will come to our house and we sit and talk. At 8 o'clock we are going to eat and when we all have eaten then itäs time for presents. Usually we have to read a poem to get a present but last Christmas we didn't do it. When we all have got our presents then we chat some more, listen to the Christmas songs and watch TV. At Christmas Eve there are some really good films on TV. Then it's late and we all go to sleep. This is what my Christmas is usually like.

Nimi eemaldatud
Grade 9, Surju Põhikool, Estonia