Surju kooli 2.-4. klass tegid Eesti Vabariigi 100. aastapäevaks kingituse osaledes eTwinningu projektis "Minu Eesti 100!" Me tahtsime näidata, et Eesti on meile väga eriline.

Kingituse tegime me koos Haanja, Varstu ja Tallinna Pelgulinna kooli õpilaste ja õpetajatega.

Kõigepealt valisime välja 100 Eesti kõige tähtsamat objekti, sündmust ja inimest, mis on meie jaoks olulised ja moodustasime nendest sõnapilve. Seejärel valisime ühe objekti ja kirjutasime selle kohta jutukese. Et harjutada koostöö tegemist, valisime teise kooli õpilase kirjutatud jutukese ja tegime sellest helifaili. Pärast seda võtsime jälle uue jutukese ja kujundasime selle põhjal Ozoboti robotile mänguplatsi. Roboti liikumisest ja helifailidest tegime video.

Selle projekti käigus õppisime paljusid asju – mis on robot ja kuidas seda programmeeritakse, kuidas oma nutivahendiga heli salvestada ja kuidas koostööd teha omavahel, teiste koolidega jms. Saime teada, et kuigi meil on abiks palju tehnilisi vahendeid, on ikkagi tarvis täpset kätt ja silma, et robot käituks nii nagu meie tahaks. Samuti oli huvitav teada saada, et Haanja kooli juurest on näha Munamäe torni ning Lõuna-Eestis lapsed kasutavad selliseid sõnu oma kõnes, mida Pärnumaa lapsed tavaliselt ei kasuta, näiteks sõtsõ.

Projektis osalesid Surju kooli õpetajad Ave, Kristi, Hilve ja Valter.

Lõpuks tegime ühisvideo ja kingitus oligi valmis.

Ozoboti jalutuskäiku võite näha siit: https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=wQx-56On7rs

 

 


 

Surju kooli 4. ja 5. klassi õpilased osalesid selles projektis koos Peetri Lasteaed-Põhikooli ja Sindi Gümnaasiumi õpilastega. Projektist võttis osa üle 50 õpilase ja õpetaja.

Kõigepealt otsiti kooli ja kodu ümbruse loodusest erinevaid värve ja tehti fotosid. See ei olnudki nii lihtne, sest projekti see etapp langes hilissügisesse ja talve algusse, kus kirkaid värve ja valgust oli vähe. 

Moodustati grupid ning valiti välja sobivaimad pildid, mille põhjal loodi jutuke ja luuletus. Ühe kooli grupp alustas kirjutamist, teine jätkas ja kolmas lõpetas.

Valmisid vahvad loovtööd, mille järgi õpilased kujundasid Storyjumperi abil e-raamatud. Storyjumperi rakendust (https://www.storyjumper.com/)  oli hea kasutada, sest seal sai e-raamatut korraga kujundada mitu õpilast, nii nagu Google Drive’s.

Projekti käigus selgus, et meie õpilased on loovad ning suudavad välja mõelda vahvaid jutukesi ja luuletusi, samuti toimib edukalt koostöö omavahel ja teiste koolidega. 

Projektis olid integreeritud erinevad õppeained - eesti keel, loodusõpetus ja kunstiõpetus. Projekt viidi läbi multimeedia ja digipädevuse tundides.

Projektile omistati eTwinningu kvaliteedimärk. Kvaliteedimärgi kriteeriumiteks on pedagoogiline uudsus, seotus õppekavaga, suhtlus ja koostöö partnerkoolidega, tehnoloogia kasutamine jm.

Projekti juhtisid õpetajad Signe ja Ave.

 

E-raamatud on nähtavad siit:

Halb on halb: https://www.storyjumper.com/book/index/64833105/5c7cda81c68eb

Vikerkaare maja: https://www.storyjumper.com/book/index/64833165/5c7cd90b8cc9a

Koer ja troll: https://www.storyjumper.com/book/index/64833175/5c7cdafac2b0d

Karoliina lugu: https://www.storyjumper.com/book/showframe/64833195/5c7cd9bb16fe1

Nõid: https://www.storyjumper.com/book/showframe/64833195/5c7cd9bb16fe1

 

 

Oleme eTwinning'u projektides osalenud juba alates 2007. aastast (tolleaegse inglise keele õpetaja Krista Rammo eestvõttel) ja mõnd projekti oleme ka ise vedanud. Seega võime uhkusega öelda et meil on juba üle 10 aasta eTwinnimise kogemust! Üht-teist nende aastate jooksul tehtust on ka imekombel säilinud ja veebiavarustesse talletatud.

 


 

Practicing is the best way to learn something!

So some students in our school have decided to put their English language skills into practice and communicate with foreign students through eTwinning partnership!

* Our first project was about Halloween (together with students from Italy).

* After that we continued with Estonian celebrations Mardipäev and Kadripäev (with a French and an Italian school).

* In December all our efforts were connected to Christmas. Together with schools from Czech Republic, France, Poland, Romania, Italy, Sweden and Greece we prepared materials about Christmas and they all will be presented on a blog: http://christmas2007etwinning.blogspot.com/.

The activities carried out in our school are also presented on our own web-page :) Click on Christmas!

 

 

Projekti kodulehekülg/Project homepage: eTwinning - School partnership in Europe

 

 

Creative and Cultural Education – Inclusive Approaches

4.–6. maini 2017 toimus Münchenis eTwinningu rahvusvaheline konverents „Creative and Cultural Education – Inclusive Approaches“ (Loovus hariduses – kaasavad lähenemised), kus osales ka Surju kooli õpetaja.

140 eTwinningus osalejat saabus 25 Euroopa riigist, Eestist osales konverentsil neli õpetajat (pildil)

Eesti õpetajad Münchenis Rahvasteränne Euroopas on muutnud ka õpetamist. Paljude koolide õpilaskonda on lisandunud sisserännanud ja nende järeletulijad. Näiteks Viini linna õpilastest on 60 % sisserändaja taustaga. Sellega peab õpetaja igapäevatöös üha enam arvestama. 

Konverentsi võtmesõnadeks olid kultuur ja loovus. Kultuur hõlmab endas mitmed eluvaldkonnad ja see ühendab erinevad teemad. Kõiki õppeaineid saab õpetada läbi loovate tegevuste, ka matemaatikat, ajalugu ja füüsikat. 

Konverentsi avamine iseenesest oli kui lavastatud teatrietendus. Sõnavõtjate kõned põimusid tõeliselt inspireerivate ja endas sügavamaid sõnumeid edastavate etteastetega, kandes ühist nimetajat – kommunikatsioon.

Näitleja ja õpetaja Mick Barnfatheri juhendamisel järgnesid n-ö “jäämurdmisharjutused”. Oma vaba ja energilise olekuga mõjus ta positiivselt ning suutis mõne minutiga panna mitmehäälselt laulma 150 eri rahvusest inimest. Ühislaul oli võimas ja tuletas meelde meie enda laulupidusid.

Koolituse teise päeva hommikul saime kuulda, kuidas suure kire ja tööga saab luua asju, mis algul võivad kõrvaltvaatajaile näida naeruväärsena. Marcus Kauer ja Loreen Fajigel tutvustasid kultuurikallakuga saksa kooli, kus lapsed on õnnelikud ja naeratavad, sest nad saavad õppida nii, et see on nende jaoks huvitav ja motiveeriv.

Edasi suundus igaüks enda valitud töötubadesse.   

Dynamics of Comedytöötuba oli tõeliselt naerutav. Mängides erinevaid mänge, saime me Micki abiga aimu komöödia olemusest ja toimimisest. Hoolimata sellest, et me naersime seal nii, et kõhulihased krampis, oli selle taga tähtis sõnum - ära karda, kui sinu üle naerdakse, kui sa komistad, pillad klassis raamatu maha või ei saa millegagi hakkama. Mick õpetab kloune ja tema arvates on ka õpetajal tähtis kuulata, kas tema lavale (loe: klassi) tulles või mingi apsaka juhtudes õpilased naeravad või istuvad naeru kinni hoides vaikselt edasi. Naer vabastab ja naer ühendab. Meil õpetajatena on võimalus inspireerida oma õpilasi olema vabad hirmust rumalana näida. Õppisime uusi mänge, mida õpilastega koos mängida.

How to shoot photosja How to shoot videos töötubades tutvustasid Wolfgang Sterkel ja Olaf Mänch põnevaid võtteid ja võimalusi, kuidas pildistada ja filmida loominguliselt. Omandati praktilise tegevuse abil uusi oskusi. 

StopMotiontöötoas Sonja Di Vetta juhtimisel  õpiti programmiga StopMotionStudio animatsioonitehnikat, millega saab luua videosid manipuleerides füüsiliselt veebitehnikaga objekti nii, et tunduks, nagu see liigub. 

Nürbergi kunstide kooli õpetaja, näitleja ja kunstnik Johannes Volkman juhendas Paper Theatre töötuba. See oli inspireeriv kogemus, kuidas läbi mängulise tegevuse,  kasutades materjalina vaid paberit, arendada õpilaste fantaasiat, kujutlusvõimet, väljendusoskust, loovust. Kogeti võimalust aktiivselt suhelda sõnadeta ja seda kõike tugevas huumorivõtmes. Töötoad mõjusid inspireerivalt ja võtteid on võimalik kasutada igapäevatöös koolis.

Mitmetes muusika ja rütmidega seotud töötubades muudeti osalejad lihtsate vahenditega suurepärasteks heliloojateks, rütmiekspertideks või professionaalseteks kehapillimängijateks ning vabanes suur hulk loomingulist energiat. Luues rahvusvahelises rühmas helidest ja rütmidest uusi kompositsioone, leiti kiiresti ühiseid teemasid ka edasiseks koostööks. Omandati teadmine, et õpetajad peaksid oma tundides rohkem kasutama rütmi, et arendada võrdselt õpilase mõlemat ajupoolkera ning muuta õppimist atraktiivsemaks. 

Õhtul peale töötubasid toimus partneriotsingu laat. Igaüks täitis enda ja oma projektiidee kohta profiililehe ning need riputati konverentsisaali tahvlitele teemade kaupa üles. Sellega loodi võimalus kiiresti leida huvitav partner ja temaga silmast-silma kohtuda.

Päev jätkus väljasõiduga Buchheimi muuseumisse (Museum of Imagination), mis asub Austria piiri ääres, hingematvalt kaunis kohas, Starnbergi järve kaldal. Sõitsime bussiga ja meile avanesid imelised postkaardivaated Baierimaa loodusest. Muuseumis külastasime näitust saksa ekspressionistide loomingust. Eksponeeritud oli akvarelle, joonistusi, maale, modernset skulptuuri. 

Konverentsi kolmandal  hommikul tervitas meid taas eTwinningu eestvedaja Rute Babtista Brüsselist, võttes kokku kõik, mis edukaks projektitööks vajalik on ja rõhutas veelkord loovuse, koostöö ja avatuse tähtsust. 

Lahkudes Münchenist võtsime lisaks olemasolevale pagasile kaasa uue - teadmiste, oskuste, tutvuste ja inspiratsiooni pagasi. Saime kinnitust, et oleme õigel teel ja teeme õiget asja. Konverentsil osalenud Eesti eTwinningu meeskond toimis suurepärase tiimina, näidates ärksat huvi programmis pakutava vastu, vahetades teadmisi ja suheldes erinevate riikide õpetajatega. 

Oleme väga tänulikud Eesti  eTwinningu eestvedajatele, kes võimaldasid meil kõigest eelpool kirjutatust osa võtta.

Münchenis käisid ja  muljeid jagasid: Kristel Sepp Pärnu Kutsehariduskeskusest, Ave Kartau Surju Põhikoolist, Ingrid Puis Tartu Hiie Koolist, Tiina Larionov Simuna Koolist.

 

 

 

 

 Jingle Bells oli Surju kooli algklassiõpilaste 1. eTwinningu projekt. Surju kooli 2.-3. klass osales selles projektis 2012 enne jõule. Õpiti selgeks laul „Jingle Bells“ eesti, inglise, soome ja läti keeles. Eriliseks lemmikuks kujunes soome versioon „Kulkuset“, mis jäi pikalt meid „kummitama“. Jõulude eel laulsime kolme erineva kooliga Eestist, Lätist ja Soomest läbi Skype’i erinevates keeltes seda laulu ja see oli lõbus!

/Ave Kartau/

Foto: Projektis Jingle Bells osalenud opetajad Eestist, Lätist ja Soomest

Projektis Jingle Bells osalenud opetajad Eestist Lätist Soomest 2012

Penfriends projekti õpetajad. Kestilä Soome 2014 Viibides oktoobris 2013 Poolas Comeniuse projekti raames, kohtusime seal toredate Soome Kestilä kooli õpetajatega ning arenes välja mõte vahetada õpilaste kirju. Mõeldud-tehtud. Alguses saatsime üksteisele mõned tutvustavad materjalid oma kooli kohta. Enne jõule saatsime ka väikese videotervituse. Uue aasta algul kirjutasime ingliskeelsed kirjad ja panime teele. Tore oli Soomest kirju vastu saada. Kui käisime mõni kuu hiljem kahe Surju õpilase ja 2 õpetajaga Comeniuse projekti raames Kestilä koolis, oli hea tunne. Meie laste kirjadest oli tehtud näitus ja kõik oli väga kodune.

/Ave Kartau/

 

Foto: Kestilä koolis koos kirjasõpradega.
Penfriends. Kestilä koolis soome kirjasõpradega 2014